Τρίτη, 14 Ιουνίου 2011

Η ΜΕΘΟΔΟΣ PILATES


Η μέθοδος Πιλάτες  είναι ένα φυσικό σύστημα εκγύμνασης, αναπτύχθηκε και σχεδιάστηκε πρίν από 70 χρόνια από τον J.Pilates. Από το 2005 υπάρχουν 11.000.000 άνθρωποι που  το εφαρμόζουν με τακτική πειθαρχία και 14.000 εκπαιδευτές στις Ηνωμένες πολιτείες.

H μέθοδός του, με την αρχική ονομασία Contrology -η τέχνη του ελέγχου- υιοθετήθηκε αρχικά από διάσημους χορευτές και άλλους επαγγελματίες της κίνησης, και αρκετά χρόνια αργότερα, αναγνωρίστηκε σαν μια πραγματική επανάσταση, και εξαπλώθηκε σε όλο το δυτικό κόσμο, για να καταλήξει στη σημερινή ευρύτατη αποδοχή και αναγνώριση.

 Το πρόγραμμα εστιάζεται στους βασικούς ορθοστατικούς μύες που βοηθούν στο να κρατούν το σώμα ισορροπημένο και οι οποίοι είναι απαραίτητοι για την παροχή στήριξης της  σπονδυλικής στήλης.

Διέπεται από κάποιες βασικές αρχές που μαθαίνουμε να εφαρμόζουμε μέχρι σήμερα στα προγράμματά μας, όπως έλεγχος, αναπνοή, ακρίβεια, αυτοσυγκέντρωση, ροή κ.ά.

Ειδικότερα οι ασκήσεις Πιλάτες, διδάσκουν συνειδητοποίηση της αναπνοής και την ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης και αποσκοπεί στην ενίσχυση των εν τω βάθη μυών του κορμού. 


   
O J. Pilates εντοπίζει, πράγμα πρωτοποριακό για την εποχή του, ένα φάσμα που καλύπτει βασικούς μύες του κορμού, κοιλιάς και ράχης και το ονομάζει powerhouse

 O πυρήνας δηλαδή του σώματος ή το κέντρο του σώματος.


Όλες  οι κινήσεις ξεκινούν από εκεί και ελέγχονται από εκεί.

 
Ένας αδύναμος πυρήνας – powerhouse είναι αιτία για πολλούς τραυματισμούς ακόμη και των άκρων.

Ένας δυνατός πυρήνας - powerhouse προσδίδει μεγάλες δυνατότητες στο σώμα και αποτελεί σημαντικό εργαλείο για την πρόληψη τραυματισμών.

H μέθοδος Pilates αποτελείται από 500 περίπου ασκήσεις ακρίβειας, στις οποίες συμμετέχει όχι μόνο το σώμα, αλλά και η αντίληψή μας, και οι οποίες εκτελούνται και στο έδαφος και σε ειδικά σχεδιασμένα όργανα.   



O σχεδιασμός των ασκήσεων βασίστηκε σε πολλές εναλλαγές, με λίγες επαναλήψεις, έτσι ώστε να τονώνονται οι μύες, χωρίς να διογκώνονται, ν' αναπτύσσεται η ελαστικότητα και η δύναμη, ενώ ταυτόχρονα, το σώμα αποκτά μια πρωτόγνωρη ισορροπία και αρμονία.




  

H σωστή αναπνοή είναι αναπόσπαστο κομμάτι στην εκτέλεση όλων των ασκήσεων, η ακρίβεια, η συγκέντρωση και η προσωπική ενασχόληση του γυμναστή με τον ασκούμενο, καταλήγουν στην πλήρη ευθυγράμμιση του σώματος, λόγω της μεγάλης ακρίβειας, που υπάρχει στην άσκηση. 

 Τον J. Pilates θα τον δούμε αργότερα , συγκεκριμένα μετά τον πόλεμο, να εφαρμόζει την μέθοδό του στην αποκατάσταση τραυματισμών στο χορό, κάτι που θα προσδώσει ιδιαίτερη χάρη και κίνηση στην τελική χορογραφία του ασκησιολογίου του. 


Βλέπουμε πως οι ασκήσεις Πιλάτες έχουν έντονο μπαλετίστικο χαρακτήρα σε σημείο μίμησης ασκήσεων του χορού στην μπάρα αλλά χωρίς αυτή και χωρίς το βάρος του σώματος. 


       
Στο Πιλάτες

δίδεται σε κάθε άτομο  μια σειρά ασκήσεων ειδικά προσαρμοσμένη στις ανάγκες του
ασκήσεις σχεδιασμένες να είναι θεραπευτικές και απαιτητικές ανάλογα με τις δυνατότητες καθενός.






Που στοχεύει:
Ενεργοποίηση του κέντρου του σώματος για  ευθυγράμμιση, σωστή στάση και ισορροπία. Ευλυγισία και  ενδυνάμωση. 

Δημιουργία και διατήρηση ενός δυνατού και αρμονικού σώματος. 





Πώς γίνεται:
 

Με τεχνικές αναπνοής, χαλάρωση και απελευθέρωση
σωματικών πόνων και εντάσεων. 

Εκτέλεση σειράς σχεδιασμένων
ασκήσεων που προσφέρουν σωματική επίγνωση, ευλυγισία, μακραίνουν την σπονδυλική στήλη, μόνο με το βάρος του σώματος σε ειδικό στρώμα εδάφους που ονομάζουμε matwork, αλλά και σε ιδιαίτερα μηχανήματα όπως  reformer, candillac, wunda chair

Το σώμα εκπαιδεύεται τελικά να διατηρεί την σωστή στάση στην καθημερινότητα και να κινείται με οικονομία και ελευθερία στην ολότητα του.
 
Σε ποιους απευθύνεται:

Αποτελεί ολοκληρωμένο σύστημα γυμναστικής για άτομα που έχουν γυμναστεί συστηματικά, είτε όχι. 

Σε εφήβους, ενηλίκους και άτομα τρίτης ηλικίας.

 Σε όσους έχουν υποστεί τραυματισμό ή υποφέρουν από σωματικούς πόνους. 

Για γυναίκες στη διάρκεια της κύησης και μετά. 

Σε χορευτές.



 Σε αθλητές που ασκούν κάποιο άθλημα και γυμνάζονται συστηματικά.
 








  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου